Aktiekemisten

Besök Aktiekemistens nya blogg på www.aktiekemisten.se. Där hittar du alla nya inlägg.

tisdag 16 augusti 2022

Aktier på väntelistan

 

Tittar man på Aktiekemistens portfölj finner man att den innehåller många bolag. 45 olika innehav kan man räkna det till. Enligt en del är det för många aktier att ha i en portfölj då man inte kommer ha tid att följa alla innehav. Det må vara så, men samtidigt blir risken lägre. Skulle ett av mina bolag gå dåligt märks det knappt på totalen. Trots att jag redan har 45 bolag i portföljen finns det fler som ska in. Min lista innehåller just nu 15 aktier till som ska fasas in i portföljen successivt. Många är amerikanska vilket gör att det tar emot att börja fylla på där. Den amerikanska dollarn är snordyr för tillfället så jag väljer att ha is i magen. Dessutom finns det många bra lägen bland framförallt de svenska innehaven som jag har.

Dessa bolag kan jag just nu tänka mig att ta in i portföljen:

  • Gladstone Investment
  • Atrium Mortgage Inv
  • Mowi
  • Skanska B
  • Sanoma Oyj
  • Ares Capital Corp
  • Mid-America Apartment Communities
  • Savaria Corp
  • Old Republic International
  • Lagercrantz
  • Svolder
  • BASF
  • Texas Instruments
  • Waste Management
  • Coca Cola Company


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.