Aktiekemisten

Besök Aktiekemistens nya blogg på www.aktiekemisten.se. Där hittar du alla nya inlägg.

måndag 3 januari 2022

Måndagens köp v. 1 2022

 

Nytt år, nya möjligheter och nytt aktieköp. Dock har jag inte gjort något aktieköp idag, för det ska jag göra imorgon. Jag ska ta in ett nytt bolag som ska en väldigt liten portföljvikt. 

Investment AB Spiltan

Detta fina investmentbolag har utvecklats mycket väl sedan man kunnat börja handla det varje tisdag. Anledningen till att jag tar in bolaget är för att det i vissa fall ger företräde i börsintroduktioner. Senast var det när KlaraBo skulle börsnoteras, som Spiltan var delägare av. Det var få som fick tilldelning då, Aktiekemisten var inte det, men hade man ägt Spiltan hade man erbjudits förtur. 

2 kommentarer:

  1. Varit intresserad av att investera i Spiltan AB jag med. Men tycker att premien nästan börjar bli gräsligt hög. Får hoppas substansen i bolaget växer ikapp så småningom.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja den är snorigt dyr, och det är också därför det blir en mikropost.

      Radera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.