Aktiekemisten

Besök Aktiekemistens nya blogg på www.aktiekemisten.se. Där hittar du alla nya inlägg.

tisdag 11 januari 2022

Föredömligt bra av Nordnet

 

När man äger aktier i en kapitalförsäkring och får utdelningar från utlandet har man rätt att få tillbaka den dragna källskatten. Detta brukar ta tre år, så i år är det skatten som betalats 2019 som är aktuell. Det har varit en del skriverier på Finanstwitter om just hur lång tid det tar att få tillbaka källskatten och om missnöjet av att vissa banker är sega på detta. I år har Nordnet skött detta exemplariskt och betalat ut 593,99 kr redan den 11 januari. Detta är bättre än förra året då det först skedde den 24 februari. 

Den snabba återbetalningen av källskatt samt den lägre källskatten på finska utdelningar gör att Aktiekemisten är glad över att ha alla sina utländska innehav hos Nordnet.

5 kommentarer:

  1. Tack för ett positivt inlägg om Nordnet. Lite för ensidig hyllning av Avanza i sociala medier i mitt tycke. Har också alla utländska innehav på Nordnet förutom dom som endast finns på Avanza, t ex Sofina.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tycker inte enbart jag hört positivt om det andra bolaget på sistone.

      Radera
  2. Bra av Nordnet!
    Jag har så pytteliten del i utländska aktier att jag har även dessa på Avanza och deras KF.
    Testade Nordnet för många år sedan men tycker plattformen hade en värdelös visuell upplevelse. Är det bättre idag?

    Mvh PB?

    Pappa betalar? - Bloggen om privatekonomi

    PB Surveys - Min egna panelsida, tjäna pengar på undersökningar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den visuella upplevelsen är mycket trevligare idag.

      Radera
    2. Ok, kanske ska testa att logga in igen och se hur det ser ut. Är många år sedan nu.

      Mvh PB?

      Radera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.