Aktiekemisten

Besök Aktiekemistens nya blogg på www.aktiekemisten.se. Där hittar du alla nya inlägg.

torsdag 23 april 2020

Mina paneler



När man läser olika ekonomibloggar runt omkring på nätet får man reda på flertalet bloggare besvarar olika enkäter för att få in en extra slant. Detta gäller även aktiekemisten som svarar på en och annan undersökning då och då. De flesta brukar ta ut belöningarna som kontanter eller genom att få ut presentkort som kan användas på olika ställen. Jag tar istället ut vinsterna som skraplotter. Rent matematiskt är det en usel idé när man räknar på långsiktighet. Däremot tänker jag att det ger lite spänning att skrapa en lott, och om turen slår in kan det föra mig närmre mitt mål om FIRE.

Jag använder mig av två paneler: Norstatpanelen och M3 Panel. Norstatpanelen ger 1 poäng per minut som enkäten varar. Man får även 1 poäng om man inte kvalificerar sig för undersökningen. När du når 25 poäng kan du lösa in dem mot en Sverigelott. M3 Panel har en annan poängsättning och ska man få tillgång till skraplotter måste man lösa in ett presentkort som motsvarar 100 kr, som då kan bli fyra Sverigelotter.

För att gå med i M3 Panel kan du använda denna länk: Gå med. Då tjänar jag några extra poäng.

För att gå med i Norstatpanelen behöver man en personlig inbjudan. Skicka ett mail till aktiekemisten@gmail.com om vill gå med. Då belönas jag med ett par poäng.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.