Aktiekemisten

Besök Aktiekemistens nya blogg på www.aktiekemisten.se. Där hittar du alla nya inlägg.

tisdag 28 april 2020

Aktiekemistens inkomster och sparande

Hur mycket tjänar en Aktiekemist? Det beror på hur man ser på det. Vad ska räknas som en inkomst och vad ska inte det? I mitt fall jag räknar med lön, aktieutdelning, räntor, paneler och bloggen. Min största inkomst är så klart lönen. Där får jag ut lite drygt 30 000 kr efter skatt varje månad. Utdelningarna hamnar på drygt 1 000 kr i månaden i genomsnitt. Här varierar det dock väldigt mycket mellan månaderna. Det blir sedan runt 150 kr i ränta/månad och sedan 0 - 100 kr per månad i paneler. Till slut har jag min blogg. Jag har ju inte drivit den så länge så det blir inte så mycket än. För att vara exakt har det blivit 0 kr hittills från bloggen. Min förhoppning är att den i framtiden ska bidra med en slant varje månad, men just nu har jag bara fokus på att skriva inlägg och försöka sprida den på fler ställen.

En stor del av detta går till sparande. 3500 kr går in i portföljen varje vecka och sedan hamnar runt 5000 kr på sparkonto. Sparkvoten blir därför runt 60 % varje månad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.