Aktiekemisten

Besök Aktiekemistens nya blogg på www.aktiekemisten.se. Där hittar du alla nya inlägg.

måndag 15 november 2021

Måndagens köp v.46 2021

 

Det blir tidigt mörkt ute på eftermiddagarna, men dagen lyses upp av att få köpa aktier. Denna vecka har jag fortsatt med att fylla på i de nya innehaven, samtidigt som det har funnits pengar från försäljningen av ICA-gruppen.

Digital Realty Trust

Tele2 B

Xact Norden Högutdelande

Xact Sverige

Castellum

Hufvudstaden A

Intrum

Atlas Copco B

Akelius D

Samhällsbyggnadsbolaget D

Tryg

Då undrar säkert vän av ordning varför jag inte bara fyllt upp de nya innehaven till den storleken de ska ha. Det är för att jag har ett ISK-konto på Nordnet och ett på Avanza, samt ett kapitalförsäkringskonto på Nordnet. Pengarna från ICA ligger på ISK:et hos Nordnet och de nya innehaven ligger på de andra konton. Därför blev det en massa andra köp. Det är länge sedan jag fyllt på aktier i dem, och särskilt glad är jag över att ha köpt mer Intrum. Xact Norden Högutdelande har x-dag idag, så det kommer boosta utdelningen som kommer om en vecka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.