Aktiekemisten

Besök Aktiekemistens nya blogg på www.aktiekemisten.se. Där hittar du alla nya inlägg.

söndag 12 september 2021

Ändrar mig om Kjell & Company

 

I onsdags skrev jag om att jag inte kommer teckna Kjell Groups börsintroduktion. Jag kommer dock ändra mig i frågan. Affärsvärlden, Börsveckan och Dagens Industri råder att teckna aktien. Samtidigt är det stort intresse inför IPO:n. Det skrivs en del om bolaget på finanstwitter och många har läst mitt tidigare blogginlägg. Senaste bolaget som hade så här många visningar på min blogg var Idun Industrier, och det gick ju väldigt bra.

Som investerare är det viktigt att man kan ta hänsyn till ny information. Med tanke på allt jag nämnt ovan är det upplagt för en bra första handelsdag. Finns det pengar att hämta får man se till att hämta dem. Jag tecknar således en minimipost om 150 aktier på Nordnet.

Inlägget ska inte ses som en köprekommendation. Gör alltid en egen analys. Din investering kan både öka och minska i värde.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.