Aktiekemisten

Besök Aktiekemistens nya blogg på www.aktiekemisten.se. Där hittar du alla nya inlägg.

tisdag 30 juni 2020

Gjorde en snabb vinst

Idag hade Genova börsintroduktion av sina stamaktier genom en s k IPO. Detta var min första IPO jag deltog i för att göra en snabb vinst. Mycket funderande var det innan jag beslutade att teckna deltagande för 300 aktier för 65 kr/styck. Då erbjudandet var övertecknad fick jag bara 75 aktier, men det får man vänta sig på populära börsintroduktioner. Jag satt redo när handeln startade kl 9 och hade turen att få iväg alla aktierna för 90 kr/styck. Det gav en vinst på 1875 kr före courtage, vilket är bra för några få minuters arbete.

Jag kommer i framtiden hålla mer koll på börsintroduktioner för att utnyttja sådana här tillfällen. Man behöver dock vara försiktig med vilka man väljer. Det finns introduktioner som man gör bäst i att hålla sig borta ifrån.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.