Aktiekemisten

Besök Aktiekemistens nya blogg på www.aktiekemisten.se. Där hittar du alla nya inlägg.

tisdag 5 maj 2020

Missade delvis kanonläge

Idag vid tretiden gick jag in och kollade på Privata affärers hemsida för att se hur börsen gått under dagen. Då möttes jag av artikeln på bilden ovan. 40 procent ner tyckte jag lät ganska överdrivet så jag loggade snabbt in på min depå för att köpa aktier i SBB. Tyvärr var nedgången inte lika stor som vid det laget, men det blev ändå ett köp vid -18% i B-aktien och -6% i D-aktien. Hade det varit en större nedgång hade jag kastat in mer, men nu blev det bara en liten slant.

Samhällsbyggnadsbolaget har omnämnts på sistone då flera storägare sålde sina poster i bolaget. Vad det kan bero på hör man olika historier om, men det är inget vi behöver gå in på här. I artikeln från Privata Affärer nämns att Ilija Batljan är misstänkt för insiderbrott. Om det är kopplad till SBB eller ej framgår inte. Att som vd bli anhållen är inget bra för sitt bolags rykte, men min värdering är att det inte kommer påverka intjäningsförmågan hos det nämnvärt.  Framtiden får utvisa hur det blir, och tror man fortsatt på SBB är det bara att fylla på med fler aktier.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.